donderdag 29 december 2011

Een speciaal vest

Geschreven door Linda de Bruin

Wat is een effen licht-roze vest volgens mijn jongste dochter; Saaaaaaai. Maar nu niet meer...

Allereerst haar naam uit stencil vinyl (= het grijze vel) gesneden, een rechthoek uit het grote stuk vinyl geknipt en "haar letters" met de haak er uitgehaald (Het binnenste van de A heb ik laten zitten).

Daarna met het transfer tape (= het doorzichtige op bruin papier) het uitgesneden stencil vinyl los van het onderpapier gekregen en op het vest geplakt (goed aandrukken en het transfer tape er weer afhalen).

Dan nu voor mij het spannendste deel; De fabric ink. Er was geen weg meer terug ;o)


 Photobucket

Eerst wit en magenta met een sateprikker gemengd, de verf deppend opgebracht met een sponsje en dan wachten tot het droog is........en als laatste strijken om te fixeren. De kleur wordt ietsje donkerder tijdens het strijken, maar dat trekt weg als het is afgekoeld.

In overleg een kroontje (crown card van silhouette) uitgekozen en uitgesneden uit heat transfer flocked grijs en bijpassende rhinestones 3mm uitgezocht (ja, ook roze).



Photobucket


Na weer wat strijken is dit het eind resultaat. Ik moest heeeeeel snel een foto maken, want ze stond achter mij te springen om het aan te mogen. Kortom geslaagd projectje denk ik.




Photobucket


En een close-up;



Photobucket

Groetjes, Linda

Gebruikte materialen van Creabest:
- Stencil vinyl with transfer tape
- Fabric ink magenta en white
- Silhouette universal hook
- Heat transfer flocked - grijs
- Rhinestones met heat transfer backing - roze 3mm

Snijbestand van Silhouette:



Ga naar de website van Creabest
Ga naar de webwinkel van Creabest

1 opmerking: